Laatste.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu Laatste.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu

Laatste....

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

28 Mei 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal!

Aan al het leuke komt een keer een eind... Op dit moment ben ik in Hong Kong aan het wachten totdat ik naar de airport ga. Het waren een paar bizarre laatste weken. Met de KIWI Experience door het zuidereiland van Nieuw-Zeeland, daarna een paar dagen in Sydney en nu 2 dagen in Hong Kong. Ik zal beginnen bij zuidereiland van Nieuw-Zeeland...

We hadden een paar leuke stops op het zuidereiland. Een van de hoogtepunten was toch wel Franz Josef. Daar heb ik een glacier hike gedaan van 8 uur. Dat was koud, regenachtig, maar zooo mooi! In de gleuven en er weer uit proberen te komen en natuurlijk was het veel te smal!

Toen kwamen we aan in Queenstown. Dat is de uitgaanstown van NZ. Het is eigenlijk net een skidorpje waar ze nog net geen apres-ski muziek draaien (dat was jammer;p)! In Queenstown zijn alle outdoor activiteiten zoals de bungee jump enzo. Het is ook de laatste stop met je bus, dus de eerste avond is een groot feest! Ik heb daar heerlijk 2 dagen rondgehangen en toen doorgegaan.

En toen kwam de stop waar ik het meest naar uitzag: Kaikoura! Dat was de plek waar ik met dolfijnen ging zwemmen! Het regende en het water was niet meer dan 7 graden! Maar daar gingen we dan... Swimsuit aan en handschoenen, sokken, muts en niet te vergeten een snorkel en een duikbril. We zagen een groep van ongeveer 100 dolfijnen en doken het water in... Dat was echt een geweldige ervaring! Ze zwommen zoo dichtbij en er waren er zo veeel! Een hele mooie (koude) ervaring!
Misschien herinner je nog van vroeger dat je in vriendenboekjes altijd schreef bij 'wat is je droom' met dolfijnen zwemmen?! Die droom is uitgekomen en het is mooier dan ik verwachte!

Terug in Christchurch heb ik mn laatste Engelse vrienden gedag gezegd en ben ik via Auckland terug naar Sydney gevlogen.

Daar heb ik nog een paar dagen bij Ierse en Nederlandse vrienden geslapen. De souvenirs zijn ingekocht en ik ben nog een dag naar de Blue Mountains geweest. Maar ik heb geen mountain gezien! Het was zoo bewolkt en het regende zo erg.
Dat was mijn laatste dag in Sydney...

Sinds gisteren ben ik in Hong Kong. Wat een grote stad is dat zeg. En ik wist niet dat je een hostel zou goed kan verstoppen ergens achterin een appartementengebouw (aaf, ik denk dat je snapt wat ik bedoel;)). Hong Kong is wat je verwacht van Hong Kong: Een miljoenenstad met te hoge gebouwen, te veel mensen en dat 24 uur per dag. Het is weer een ervaring op zich zullen we maar zeggen!

Over een paar uur ga ik richting de airport om daar wat te slapen en daarna het vliegtuig te pakken naar London. British Airways is aan het staken, oftewel mijn vlucht was gecancelled. Na wat geregel hebben we een andere vlucht kunnen regelen. Het betekent wel dat ik wat later op schiphol aan kom.

Adios!xx




  • 28 Mei 2010 - 09:47

    Dani:

    Tot morgen lieverd, goeie reis!XX

  • 28 Mei 2010 - 09:51

    Bram:

    Hoi Carlijn,

    Aan mij dan de eer om als eerste een reactie te plaatsen op je laatste bericht.

    Ik had niet begrepen dat je ook echt met dolfijnen gezwommen hebt. Dat had ik niet opgemaakt uit de foto's. Maar wel heel erg leuk en ook heel mooi dat je hier de link legt naar je droom in je vriendenboekjes van de lagere school.

    Het moge duidelijk zijn dat we er naar verlangen om je zaterdagavond laat weer life te zien en je in onze armen te sluiten. Het zal voor ons en voor jou absoluut "anders" zijn maar dat komt vast goed.

    Goede vlucht naar Londen en daarna naar A'dam. Tot morgenavond.

    Liefs, Bram

  • 28 Mei 2010 - 10:02

    Marloes:

    Lieve grote zus!

    Ik kijk er echt naar uit om je morgen weer te zien en te knuffelen.
    Tot morgen.

    xxxxx

  • 28 Mei 2010 - 10:28

    Jolanda:

    Jeetje Carlijn, je laatste dag van dit grote avondtuur!! Echt te bizar dat er straks gewoon alweer 3 mensen van ons groepje terug zijn in Nederland.

    Ik hoop dat je een goede vlucht hebt. Wat zal het fijn zijn om iedereen straks weer te kunnen zien.

    We keep in touch.

    X Jolanda

  • 28 Mei 2010 - 14:34

    Tamara:

    Carlijntje, Wat heb je toch een geweldige dingen gezien, meegemaakt noem maar op! Voor mij was het elke keer weer een zeer bekend verhaal en Queenstown is 's winters echt een geweldig ski-dorp ;-) Alleen valt het skien wel een beetje tegen haha. Hele goeie vlucht en ik ben benieuwd naar alle live verhalen! X Tamara

  • 28 Mei 2010 - 16:25

    Opa E Oma:

    Lieve Carlijn
    We wensen je een hele goede thuis reis en verlangen naar je
    Gisteravond had ik mijn kleinste kleinkind in mijn armen en morgen mag ik jou omarmen Wat een verschil zal dat zijn,Het is een schatje de klein Lotte.
    Lieverd tot morgen
    Liefs en kus
    opa en oma

  • 28 Mei 2010 - 17:25

    Oom Reinder:

    Hey Schoonheid,

    Hoe zou het toch komen dat die gleuven te smal waren...:)
    Jammer dat er aan je verhalen/foto's een eind komt; 't was voor ons ook een beetje vakantie.
    Maar wat een wijsheid heb je daar op gedaan: aan al het leuke komt een keer een eind...
    Lieve Carlijn: ik ken jou goed genoeg om te weten dat je er voor gaat om ook van alles wat nog komt iets 'leuks' te maken.

    Zoals de Belgen zeggen: "Ge wit: ik zie oe graag"!
    Ik zie je zeker binnenkort graag weer eens live.

    lieve groet,

    Reinder

  • 06 Juni 2010 - 19:33

    Ima En Ben:

    Hallo Carlijn,

    Welkom thuis! Sorry dat we zo laat reageren, maar zijn zelf met vakantie geweest. Wat een belevenissen allemaal zeg. Met dolfijnen zwemmen: geweldig!! Wij hopen dat je nu weer een beetje kunt wennen aan ons kleine kikkerlandje en gaan ervan uit dat wanneer Leon terug is, wij jou een keer zullen ontmoeten?!
    Liefs en groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1473
Totaal aantal bezoekers 20775

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: