Sweet as, bro - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu Sweet as, bro - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu

Sweet as, bro

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

05 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve allemaal,

Volgens mij is het tijd voor een berichtje! Na mn laatste berichtje ben ik richting de Bay of Islands vertrokken. Daar ben ik op het noorderlijkste punt van NZ geweest!
Dat het is ook het punt waar de Tasmanische zee de Pacific ocean ontmoet. In de bus erheen heb ik twee leuke Nederlanders leren kennen waar ik een week lang mee heb gereist. Ik heb ze in Taupo (waar ik nu weer ben) dag gezegd omdat ik naar de oostkust ging en zij gingen door naar beneden.

De laatste anderhalve week heb ik dus op de oostkust doorgebracht. De oostkust trip duurt eigenlijk 4 dagen, maar ik heb er 10 dagen over gedaan! Bij de eerste stop ben ik en nog 2 Engelse meisjes van de bus afgestapt en een week later weer opgestapt. De plaats waar we waren heet Tatapouri en ligt dichtbij Gisborne (voor degene die het willen googlen;)). Het was daar echt helemaal geweldig! Het was daar nog mooi weer (het wordt namelijk winter in NZ), we zaten aan het strand, elke avond kampvuur, leuke locals, elke dag feest! Wat wil je nog meer?!
Als je me vraag wat we die week hebben gedaan, zeg ik: niets, haha!
We hebben heerlijk gerelaxt en 's avonds hadden we regelmatig een feestje! Ik heb er ook koninginnedag gevierd. Donderdag hadden we allemaal oranjekleren en andere oranje dingen gekocht, zoals hairspray en facepainting. Vrijdag liep iedereen in het oranje met de Nederlandse vlag op de wang! Iedereen deed zo leuk mee, echt geweldig! Zaterdagochtend was het voor mijtoch echt tijd om afscheid te nemen, ik wil ook nog meer van het land zien (al kon ik nog weken in Tatapouri blijven).

Gisteren heb ik de Tongariro Crossing gedaan. Dat is een 7uur! durende wandeling door een volkanengebied waar Lord of the Rings is opgenomen. Oftewel ik heb Mount Dome gezien (voor de lord of the rings fans). Je kan de berg ook beklimmen maar er stond te veel wind dus het was te gevaarlijk. De hele dag was het uitzicht geweldig. Zie foto's op mn picasa (www.picasaweb.google.nl/carlijnkolk)
Vandaag heb ik een relaxt dagje want mn voeten en kuiten doen erg pijn haha.

Morgen pak ik de bus naar het zuiden. En over ongeveer 3 dagen ga ik met de ferry naar het zuidereiland. Het is daar nog kouder (en ik heb het al zo koud) maar de natuur schijnt ook nog mooier te zijn. Ik ga het beleven...

Ook komt het einde van mijn reis nu steeds dichterbij.. Alles begint ook een beetje af te brokkelen... Camera doet niet wat ik wil, ipod doet niets meer, telefoon doet ook niet wat ik wil en mn backpack heeft ook besloten om kapot te gaan... Je kan het zien als een teken;)

kussss




  • 05 Mei 2010 - 05:55

    Marga:

    Hey Carlijntje,
    Rutger zal jaloers zijn als hij leest dat je Mount Dome hebt gezien ( en ik eigenlij ook wel een beetje). Vandag is het hier bevrijdingsdag enwarempel het "sunnegie" schijnt eindelijk. We hebben volgens mij ongeveer 4 dagen op rij slecht weer gehad en je wil het niet weten maar in Turkije is het 29 C. De laatste jaren is het volgens mij andersom als wij in Turkije zitten. Volgend jaar zijn wij weer aan de beurt. vandaag gaat Cas je zusje gezelschap houden en wij nemen Bram mee voor een wandeling van Naarden naar Bussum. Verder moet Rutger morgen afrijden dus; fingers crossed. Je zult het wel horen.
    Geniet nog volop want je hebt nog 3 weken en desnoods leef je uit plastic zakken als je rugzak niet meer wil.
    Oh ja, tot nu toe nog geen roze wolk boven Hogeveen.
    Doei, groetjes marga

  • 05 Mei 2010 - 07:26

    Opa En Oma:

    hoi Carlijn ,
    Wat fijn om weer wat van je te horen.En nog altijd naar de zin.Ja meid,het naar huis gaan komt steeds dichterbij, We kijken er naar uit.
    Hier alles goed Hebben heel mooi weer gehad en lekker gefietst Nu is het een stuk kouder maar droog Gister avond dodenherdenking Wij zijn naar de kerk geweest.Op de Dam was er een gek die tijdens de 2 min.stilte begon te schreeuwen Paniek alom Waren nog al wat gewonden door het elkaar omver lopen Later is alles gewoon doorgegaan Er lopen wat gekken rond op onze aardbol Lieve Carlijn Geniet heel erg van je laatste weken en kom gezond naar huis
    Liefs en kujes Opa en Oma

  • 05 Mei 2010 - 08:08

    Bram:

    Hoi Car, ik heb je foto's bekeken en het ziet er allemaal weer erg mooi, indrukwekkend en gezellig uit. Je ontmoet maar veel leuke mensen. Ik ben benieuwd welke contacten je daar nog aan overhoud; altijd handig een adresje in New Zeeland! Inmiddels is het hier weer bewolkt. Ik ga douchen en aankleden en dan even boodschappen doen bij Marloes in de AH. Vanmiddag wandelen met Marga en Reinder; leuk. Tot spreeks & have fun.

  • 05 Mei 2010 - 08:08

    Irma En Ben:

    Hoi Carlijn,

    Wat is het weer genieten om je verhaal te lezen. En wat lezen we, het eind komt al in zicht? Jammer moeten we je verhalen missen. We hopen dat je nog een paar leuke weken tegemoet gaat.Geniet er van!en wie weet tot ziens!

  • 05 Mei 2010 - 08:57

    Daaan:

    Hai schattie! Zozo, Mount Dome, super vet hoor. De foto's zijn erg mooi geworden. Vooral al ie mislukte vlaggetjes op jullie gezichten ;) Heel veel plezier bij het zuidereiland en sterkte met de kou! Xxxx

  • 05 Mei 2010 - 19:03

    Gwenda:

    hee mate!

    zoo gaaf man, de tongariro crossing!! toen ik dr was ging ie niet door vanwege het slechte weer... grrr... nouja, ik ga wel een keertje jouw foto's uitgebreid bekijken ;) het zuiden is idd ook heel mooi! ga je naar milford sound? schijnt heel mooi te zijn! queenstown is ook mooi, doe daar vooral de luge!

    nouja, in elk geval nog heel veel plezier!!!
    xxx

  • 06 Mei 2010 - 15:01

    Oompje Reinder:

    Hey schoonheid!!
    Verhaal gelzen, foto's bekeken en wederom stikjaloers!!
    Hoezo: het loopt op z'n eind? Je hebt nog zeker drie weken!! Da's meer dan de gemiddelde Nederlander aan zomervakantie heeft :)
    Heb nog voor 6 weken lol die laatste drie; dan doe je het goed!

    knuffel,

    Reinder

  • 11 Mei 2010 - 09:59

    Anneke:

    Hoi liefje, Ik ben weer thuis!!! Griekenland was zoooooooo mooi. Ik heb er erg van genoten. Veel gezien, veel gereisd, in zee gezwommen en iedere dag zon. Vooral die zon was echt geweldig. We hebben heel erg onze best gedaan om de Griekse economie te steunen, maar 110 miljard is zelfs voor ons een beetje hoog gegrepen. In Athene nog bij de bank geweest waar die 3 doden gevallen zijn. Heel triest, allemaal kaarsjes en bloemen. Verder hield de as wolk zich koest, dus op geplande tijd weer thuis. Het is ook weer fijn om bij Bram en Marloes te zijn. Nog 18 daagjes en dan ben je weer thuis. Geniet er nog even van. Hele dikke kus mama
    P.S. Simone is nu over tijd, er zijn nog geen roze pluimen verschenen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 20779

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: