Terug bij af - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu Terug bij af - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu

Terug bij af

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

30 Maart 2010 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Het is voorbij. Ik heb Leon vannacht dag gezegd en ik ben weer terug op mn eigen. Het was heel raar en vervelend om hem dag te zeggen. We zijn zo lang samen geweest...
We hebben 5 maanden lang een geweldige tijd gehad die ik nooit meer zal vergeten!:)
Leon is nu weer terug in Innisfail waar we gewerkt hebben. Hij gaat weer werken voor 3 maanden voor z'n tweede working holiday visa.

Maar ik ga ook nog een aantal leuke dingen tegemoet. Morgen ga ik Lara (vriendin uit hsum) zien en dan gaan we 10dagen de oostkust opreizen in een gehuurde campervan. Dat gaat een groot feest worden en daar heb ik helemaal zin in. Dan vlieg ik 10 april vanuit Brisbane weer terug naar Sydney. 12 April gaat mijn vlucht dan van Sydney naar Auckland. Dan zit het avontuur van Australia erop. Ik ga mij nog anderhalve maand in NZ vermaken. Het schijnt daar zoooo mooi te zijn dus heb daar ook helemaal zin in:)

Maar nu even over de afgelopen weken...
We hebben heel wat beleefd na mijn laatste berichtje. Eerst zijn we doorgereden naar Kings Canyon waar we een hele mooie wandeling hebben gemaakt. Daarna zijn we naar Ayers Rock gegaan waar ik al zooo lang naar uitkeek. En jawel hoor, ik heb de rots beklommen! Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Het was zoo zwaar maar helemaal geweldig:D Ik heb vanaf de rots de zonsondergang gekeken en dat was echt de mooiste die ik ooit gezien heb! Ayers Rock is zoiets speciaals in het midden van niets. Het is eigenlijk een simpele rots, maar ik ben er helemaal verliefd op!

In 2 dagen zijn we naar Adelaide gereden en hebben daar een aantal dagen gezeten. Het was echt weer even wennen om weer in een grote stad te zijn. We hebben geshopt en lekker door de stad geslenterd. Op de laatste dag gingen we dolfijnen spotten langs de kust. En we hebben twee dolfijnen van echt heel dichtbij gezien dat was heel mooi.

Daarna was het tijd om aan de Great Ocean Road te beginnen. Eerst nog wat gezeik gehad met de auto, maar daarna konden we gaan rijden. Het was erg mooi, maar de nachten waren erg koud. De kust is erg mooi, maar ook gevaarlijk. Er is daar een gevaarlijke onderstroming waar al menig schip in de problemen is gekomen.

Ondertussen had ik contact met Eveline (vriendin uit hsum) gelegd voor het verkopen van de auto. Zij is net in Australie en wilde graag een auto kopen en wij wilden het graag verkopen. Uiteindelijk heeft zij de auto in Melbourne overgenomen. Afgelopen donderdag heeft ze de auto opgehaald en waren we weer tot de bus veroordeeld.

We zijn een paar dagen in Melbourne gebleven. En ik zal jullie zeggen, dat is echt de leukste stad van Austrlia!:D Ik heb me erg vermaakt.
Zaterdag hebben we de bus terug genomen naar Sydney en waren we dus weer in de stad waar we begonnen zijn. Het is wel leuk om hier weer te zijn, want ik heb nog veel te zien maar aan de andere kant het is niet echt mijn stad. Het is er zoo druk en groot en nog drukker. Maar overmorgen ga ik weer op reis.

kusss

  • 30 Maart 2010 - 07:50

    Bram:

    Ik kan me heel goed voorstellen dat het heeeeel vreemd en vervelend is om van iemand afscheid te nemen waarmee je 5 maanden zeer intensief en leuk heb rondgereisd. Zal wel als een soort van amputie voelen. Maar .... niet te lang getreurd. Je gaat vast nog veel meer leuke mensen ontmoeten de komende weken en je gaat nog veel leuke dingen doen. Doen jullie voorzichting in je campervan! Liefs, Bram

  • 30 Maart 2010 - 08:36

    Lara:

    hallo lieve car, ik hoop dat ik de amputatie een beetje kan verzachten door er een super 10 dagen van te maken!! ik ben er klaar vooooor!! tot morgen lievie x x x

  • 30 Maart 2010 - 09:19

    Opa En Oma:

    Lieve Carlijn,
    Wat fijn dat je het zoo naar de zin hebt en meid wat zie jij veel.We gunnen je dat zoo.Kan begrijpen dat het afscheid van Leon moeilijk was,maar kind je gaat nog weer een hele mooie tijd tegemoet.
    Hele goede reis verder geniet er van.
    heel veel liefs en dikke kus van Opa en Oma

  • 30 Maart 2010 - 12:05

    Je Lieve Zusje:

    He lieve zus.
    Klinkt echt super leuk. Ben echt heel erg jaloers dat je dolfijnen van heel dichtbij hebt gezien. Geniet er nog maar even van.
    dikke kus en ik mis je xxxx

  • 30 Maart 2010 - 15:14

    Marga:

    Vanuit een regenachtig harderwijk denken we aan je en hoe verschrikkelijk het is dat je afscheid moet nemen, tijdens je fantastische reis, de prachtige zonsondergangen, de leuke mensen, het lekkere weer, je aankomende trip naar NZ etc, etc.
    Ach alles is dus relatief en het afscheid is niet voor altijd.
    Blijf genieten en heb het gezellig.
    groetjes Marga

  • 31 Maart 2010 - 20:13

    Irma:

    Hoi Carlijn,

    Ja ook van Leon hoorden we al dat het afscheid moeilijk was. Het is toch ook heel bijzonder om zo maar 5 maanden met elkaar op te trekken en veel met elkaar te delen.
    Ondertussen is Leon idd alweer aan het werk.
    Hoop dat jij nog veel mooie dingen ziet en blijf genieten!
    We blijven je volgen en hopen wanneer je weer in Nederland bent je een x te ontmoeten.
    groeten,
    Ben en Irma

  • 31 Maart 2010 - 20:13

    Irma:

    Hoi Carlijn,

    Ja ook van Leon hoorden we al dat het afscheid moeilijk was. Het is toch ook heel bijzonder om zo maar 5 maanden met elkaar op te trekken en veel met elkaar te delen.
    Ondertussen is Leon idd alweer aan het werk.
    Hoop dat jij nog veel mooie dingen ziet en blijf genieten!
    We blijven je volgen en hopen wanneer je weer in Nederland bent je een x te ontmoeten.
    groeten,
    Ben en Irma

  • 02 April 2010 - 02:03

    Leon Legters:

    heey meis!!

    Ik hoop dat je nog een onwijs leuke tijd tegemoet gaat op de east coast en NZ. Het was zeker een onvergetelijke tijd die we samen hebben meegemaakt. Het betekend veel voor me!
    In ieder geval krijg je de groeten van iedereen hier in Innisfail.. en ik mis je!

    groetjes van je geamputeerde reismaatje ;)

  • 10 April 2010 - 13:42

    Oma Koers:

    Hallo Carlijn.
    Fijn van je kaart,verras me nog maar eens.De Pasen zit er weer op ,wij gaan ons zomer programma ook weer klaar maken.Een hele goede reis naar Nieuw Zeeland.Geniet maar lekker van de mooie dingen.Oma verlangt wel weer naar jou,hou je goed he en veel liefs Oma Koers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 20777

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: