Vanuit het zonnige Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu Vanuit het zonnige Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu

Vanuit het zonnige Australie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

26 December 2009 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Het lijkt wel of Aafke mijn gedachten kan lezen, want hier is weer een leuk verhaaltje!;)

Ten eerste zeg ik: Sorry van dit lange verhaal, maar ik hoop dat jullie geboeid blijven…;)

Vanuit het zonnige Australië zeg ik ook: Fijne 2de Kerstdag en alvast een Gelukkig Nieuwjaar!
Gisteren was het 1ste Kerstdag en dat was best raar… Het begon met uitslapen (eindelijk!), want dat kon omdat de tenten onder een boom staan. Rond een uurtje of 12 gingen we richting Port Douglas om daar even wat rond te kijken. Even voor de mensen die het niet weten (de meeste waarschijnlijk;p). Port Douglas is het noordelijkste bewoonde puntje van Australië. Alleen het was gisteren helemaal verlaten. Het lijkt of Kerst hier betekent dat iedereen binnenzit en vooral van de straten vandaan blijft. We zijn naar het strand gegaan waar ze een speciaal stuk hadden afgezet om te zwemmen. Heerlijk gezwommen daar in verschrikkelijk warm water. Het was gewoon niet meer lekker zo warm dat het was. Maar ik ga vooral niet klagen als ik het vergelijk met Nederland!;)

Nu even over de afgelopen tijd. Na Byron Bay zijn we richting Brisbane vertrokken. Daar hebben we een dag of 5 gezeten. We hadden een leuk Nederlands stel naast ons op de camping staan. We zijn naar het casino geweest en ik heb daar lekker gepokerd.
Ook zijn we naar een waterpark geweest. Natuurlijk regende het op die dag, dus het was ijskoud. We hebben ons een dag vermaakt met glijden (en vooral heel hard gillen).

Ik heb in Brisbane ook mijn Nieuw-Zeeland reis gepland (Jaa, ik ga toch naar Nieuw-Zeeland)! Ik ben naar ‘Backpackers World Travel’ gegaan en daar werkt een hele aardige vrouw die mij verschrikkelijk goed heeft geholpen! Ik heb daar een hele dag gezeten en we hebben mee gezongen met foute muziek en erg gelachen samen.
Er is nu een hele mooie aanbieding waarbij je een buspas kan krijgen voor 415dollar wat normaal 1333dollar kost!:) Dus die heb ik mooi geboekt en ik heb ook een heel goedkoop retourticket kunnen bemachtigen! 12 April vlieg ik naar Auckland en 23 mei vlieg ik weer terug naar Sydney. Dat ga ik dan zonder Leon doen, want die gaat 10 april naar huis…

Vanuit Brisbane zijn we richting de Australia Zoo gereden. Dat is de dierentuin van Steve Irwin. Het is serieus een hele mooi dierentuin. De dieren hebben echt zo veel ruimte, dat zul je in Nederland niet zien. Natuurlijk hebben ze ook hele coole exotische dieren. Steve heeft daar een Crocosseum gemaakt waar elke dag shows worden gehouden met allemaal dieren waaronder de krokodillenact. Dan laten ze een krokodil uit het water springen om vlees te pakken. Dat was wel grappig om te zien, maar niet zo heel spectaculair als ik verwacht had.

Toen zijn we doorgereden naar Hervey Bay en daar begon onze Fraser-trip. Leon en ik zijn 3 dagen naar Fraser Island geweest. Lucien kon niet mee, omdat hij wat op z’n geld wilde letten. Leon en ik hebben een guided tour geboekt en dat was echt super! Alleen begon het niet zo… Ik zal het even uitleggen…
Wij stonden om 7uur ’s ochtends klaar om de bus te pakken. We hadden ons bij de chauffeur gemeld en vroeg ik aan hem of hij nog even wilde wachten omdat ik batterijen voor m’n fototoestel was vergeten. Hij zegt ‘no worries, take it easy’, dus ik loop weg. Op het moment dat ik terug kom, rijdt de bus net weg!:O Leon had het niet in de gaten gehad, want die stond een peuk te roken en de andere kant op te kijken (sukkeltje;p). Ik raakte toen toch redelijk in de stress op de vroege ochtend en ging naar de receptie van het hostel. Zij gelijk bellen naar dat bedrijf en die vertelden dat de bus niet kon omkeren. Toen kregen we geld voor een taxi en die heeft ons naar de baai gebracht van waar we naar Fraser Island zouden vertrekken. Eind goed, al goed, gelukkig…

Fraser Island is een eiland waar alleen maar zand is. Er zijn geen asfaltwegen, alleen maar zandwegen. Wij hadden een groep van 40 man en we reisden in een bus. Maar geen gewone bus;p De voorkant was van een vrachtwagen en de achterkant van een ‘gewone’ bus. Het was helemaal omgebouwd met 4WD en alles.
Onze eerste stop was ‘Bassin in’. Dat is gewoon een mooi meer, maar natuurlijk hadden wij de pech weer dat het begon te regenen. Het heeft daar 6 maanden niet geregend en natuurlijk toen wij er waren, regende het! (Ik heb ook altijd pech (citaat B100 Bassie&Adriaan))
Daarna hadden we een 40minuten durende wandeling naar Central Station (Nee, dat is geen station) waar we gingen lunchen. Central Station is een grote open plek, centraal op het eiland. Na een heerlijke lunch gingen we door naar Lake McKenzie. En dat is me toch mooi! Dat water is zooooo helder dat je jezelf gewoon kan zien als je in het water bent. Daar heb ik ook hele mooie foto’s gemaakt (zie picasaweb).

Nu komt het mooiste van alles…. Normaal slaap je in een lodge als je met deze tour mee gaat, maar nu hadden wij het geluk (eindelijk!) dat de lodge vol was. Dat betekende dat onze hele groep in het resort mocht slapen! We sliepen in kamers van 290dollar per nacht voor niets!:) Bij dat resort hadden we 3 zwembaden, aan het strand, er was een tv op de kamer en ik sliep in het tweepersoonsbed (en Leon in het eenpersoons, hahaha). Er zijn op Fraser Island twee resorts en wij zaten echt in een hele mooie!

Onze groep bestond uit 40 man met allemaal verschillende nationaliteiten. Er waren Mexicanen, Italianen, Duitsers, Zwiters, Oostenrijkers, Zwedische, Engelse, Slowakese, Koreanen en natuurlijk Nederlanders. Naast Leon en ik was er nog één Nederlands meisje.

Die nacht hebben we heerlijk geslapen en de volgende ochtend weer vroeg op, want er stond veel op de planning. Eerst gingen we naar een Eagle Creek (ofzoiets). Dat is een ondiep meertje dat bijna tegen de zee aanligt. Ik vond het niet heel bijzonder.
Daarna gingen we naar Indian Head. Dat is het hoogste punt van het eiland aan de zee. Het water is daar zo helder dat je goed de zee in kan kijken. We hebben daar 4 haaien (van 3,5 meter), zeeschildpadden, zeekoeien en stingray roggen (de soort roggen die Steve Irwin heeft vermoord).
Het volgende was Champagne Pools. Er is daar een klein meertje ontstaan en de zee kletst zo tegen de rotsen dat je schuim krijgt (champagne!)
We hebben ook een scheepswrak gezien wat al heel lang op het strand ligt. Verder hebben we over het eindeloze strand gereden.

Aan het eind van de dag hebben we de mensen die maar twee dagen bleven dag gezegd en wij zijn weer vroeg ons bedje in gedoken, want het sliep heerlijk!
De volgende dag was het hoogtepunt Lake Wabby. Daar is het de enige plek op de wereld waar je een meer, woestijn en zee op één foto krijgt!
Het was een kleine woestijn, maar wel erg mooi. De woestijn eindigde bij een meer waar je lekker in kon zwemmen. Daarna weer een mooie wandeling gemaakt door de woestijn en de bossen. Aan het eind van de middag weer naar Lake McKenzie geweest, omdat het daar toch wel erg mooi was!
Om 5uur hadden we de boot weer terug naar Hervey Bay en werden we weer herenigd met Lucien.

Die nacht hebben we nog in het hostel geslapen en de volgende ochtend om half 8 zaten we weer in de auto, want we hadden een lange tocht voor de boeg. Ons doel was om in 2 dagen in Cairns te komen en het was nog zo’n 20 uur rijden!:O We hebben 2 dagen lang 10 uur per dag gereden en zo kwamen we op tijd in Cairns.

Nu zitten we op een mooie camping met zwembad net buiten het centrum. Voorlopig blijven we hier nog even. Lucien gaat over een weekje naar huis en Leon en ik gaan op zoek naar werk. Met oud&nieuw zitten we hier ook en er wordt hier niet eens vuurwerk afgestoken!:(
Het is hier te droog, dus steken ze niets af. In het park wordt op grote beeldschermen vuurwerk laten zien en een feestje gebouwd. Zouden jullie alsjeblieft extra van het vuurwerk willen genieten voor mij?!;)

Heel veel plezier met oud&nieuw! Maak er een mooi feestje van en drink genoeg champagne!

Kusss Carlijn

Ps. Nieuwe foto’s zijn weer toegevoegd op mijn picasaweb. En mijn skydive film staat ook op internet. Je kunt de film op m’n hyves vinden!:)

• 26 December 2009 - 08:37

Opa En Oma:

Lieve Carlijn ,wat beleef jij veel.Geniet maar meid,dit kunnen ze je nooit meer afpakken.
    Met ons gaat het goed,we hebben een
    Liefshele mooie trouwdag gehad ,ze zijn allemaal erg lief voor ons geweest.Hebben een huis vol bloemen en heel veel kaarten ontvangen .Maar jij was er niet ,hebben je gemist.Als straks terug bent kom je maar weer een paar nachtjes.Verheug me er nu al op.Liefs Opa ,Oma

• 26 December 2009 - 10:13

Anneke:

Dag lieve Carlijn, Ik dacht dat ik helemaal bijgepraat was door de telefoon, maar dat je de bus gemist hebt heb je niet verteld. Zeker vergeten ?!?!?. Het is ook weer een echte Carlijn-actie, alles op het laatste moment. Gelukkig is alles goed gekomen. Mazzelkont. Fijne 2e Kerstdag, wij gaan nu naar Henk, Simone en Vlokje. Kus mama

• 26 December 2009 - 10:55

Niels:

Hey kanjer,
    Weer een leuk verslag om te lezen!
    De kerst is al bijna voorbij maar wens je alvast een goede en gezonde jaarwisseling!:D
    X Niels

• 26 December 2009 - 12:46

Dani:

Hai schat! Wat lief dat je mij gebeld had donderdag. Leuk om dit verhaal te lezen, al hoewel ik (bijna) ALLEEEES al gehoord had via skype! :) Hopelijk heb je een goeie reis gehad naar Cairns.. Spreek je snel! xxxx

• 26 December 2009 - 15:50

Thal:

Hoi Car!
    Wat een verhalen allemaak zeg!
    En wat tof dat je ook naar new-zeeland gaat!! wauw
    Ik zit nu in Amerikaa, we zitten lekker verspreid allemaal he;p
    Geniet ervan schat, ik zal oud&nieuw wel voor je vieren(A)
    en als ik weer thuis ben moet je me even uitleggen van skype en dan kunnen bellen!
    Dikke kus!
    Thalx

• 26 December 2009 - 19:40

Marga:

Hey Carlijn Carolien.
    Gewoon een beetje vakantie als je jouw belevenissen lezen. we hebben regenachtige kerstdagen gehad maar desalnietemin gezellig. we gaan zo Herman finkers kijken. Cas is mee naar Hilversum als compensatie voor het gemis van jou.
    groetjes en veel plezier met het vuurwerk op een videootje!!!
    groetjes Marga

• 27 December 2009 - 13:18

Irma:

Hoi Carlijn,

Nou 'k ben 'n beetje laat met mijn reactie... Het klinkt allemaal weer goed en we zijn blij dat jij de weblog wel goed bij houdt. Ook de foto's zijn weer schitterend. We hopen dat Leon ze ook 'n x plaatst (haha).We hoorden al dat de kerstdagen "rustig" verlopen zijn. Ach ja maken jullie dit ook een x mee!
    Groeten vanuit een druilerig Kikkerlandje... sneeuw is alweer bijna weg hoor!

• 30 December 2009 - 11:05

Rosa Barneveld:

Oh Carli wat klinkt dat allemaal heerlijk (L) Ik ga ook leren surfen in Costa Rica dus dan kunnen we wel een wedstrijdtje doen als we terug zijn ;)

• 31 December 2009 - 18:44

Ilona

• 02 Januari 2010 - 20:54

Belinda:

Hoi Carlijn
    Ik wil je een fijn ,gelukkig ,gezond en liefdevol nieuwjaar toewensen.

Leuk te lezen dat je van alles geniet !!
    t'is nu niet meer een lange vakantie maar nu is het voor het eggie.
    geniet ervan en soms een beetje afdwalen naar huis mag best toch .....

T'is toch wel een ander verhaal dan Ghana hè ,daar waren we al blij met een geit en een beetje rijst en gelukkig met een douche van wel drie bakjes water.

dag Carlijn het ga je goed .