Van Nationale parken naar de grote stad - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu Van Nationale parken naar de grote stad - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu

Van Nationale parken naar de grote stad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

05 December 2009 | Australië, Newcastle

Lieve allemaal,

Na 5 dagen in de bush te hebben geleefd, hebben we de bewoonde wereld weer opgezocht! Ik miste internet namelijk best wel(A) We hebben in natuurparken geslapen en op afgelegen campings.

Afgelopen zondagochtend stonden we om 10uur bij Lucien voor de deur. En onze eerste bestemming was Jervis Bay! Daar konden we namelijk dolfijnen en eventueel walvissen spotten!
In Jervis Bay heb je de mooiste stranden (ze staan zelfs in het guiness book of world records). Echt helder blauw water en witte stranden. Daar moest ik dus gelijk in zwemmen! (ook al had ik geen zwemkleding bij me) We sliepen in een natuurpark aan de zee. We hadden ook een "huiskangaroe". Die hing de hele tijd op het park rond. 's Avonds waren er heeeeeeeel veel possums. Toen ik 's nachts naar de wc ging, kwam ik er wel 20 tegen:O Wat een klote beesten!
De volgende dag gingen we op dolfijnencruise. Het was erg slecht weer (net nederland) (ik heb voor het eerst een jas aan gehad:O daarvoor ben ik niet in Australie:O)
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben geen dolfijnen gezien op onze cruise. Er was een man die al een jaar of 10 op de boot werkt en die zei dat dit de 6de keer was dat die niets had gezien, dus we hebben gewoon pech gehad!:S Maar we mogen wel gratis nog een keer, dus als Leon en ik op de terugreis er weer langskomen, gaan we het nog een keer proberen!

De volgende bestemming was: Kangaroo Valley. Het was nog steeds slecht weer en we hoopten dat het daar iets beter was. Laat ik zeggen dat het daar in ieder geval droog was...
We hebben een camping gekocht met stroom, want alle apparatuur was leeg en dat is heeel onhandig als de 2 mannen gaan vissen en ik bij de tent blijf en zij raken de weg kwijt! Dat was gebeurd in Jervis Bay en dat wilde ik niet nog eens. Dus alle telefoons weer opgeladen en we zijn ofcourse weer gaan vissen, maar niets gevangen! De volgende dag wilde ik een berg beklimmen. Het was een mooie berg met regenwoud en leuke paadjes. We hadden zo'n 2 a 3 uur gelopen en toen beseften we dat het nog een eind was en we ook nog terug moesten, dus besloten we om terug te gaan.

De bedoeling was om de volgende dag naar de Blue Mountains te gaan en daar in het National Park te slapen, maar de tank raakte wel heel leeg dus moesten we door rijden naar het eerste de beste dorpje (Oberon)en dat was wel een eindje! Toen hadden we geen zin meer om terug te rijden, dus hebben we een camping opgezochten en zijn daar gaan staan.

En nu zijn we in Newcastle! Dat is een stad boven Sydney. We zitten in een hostel en het is er erg gezellig. Gisteren zijn we wezen stappen en hebben vrienden gemaakt. 2 Zweedse jongens gaan een beetje dezelfde route als wij doen, dus die gaan we vaak zien! Erg gezellig!
Het hostel ligt aan de zee en ze hebben hier een zwembad gemaakt van zeewater. En het zwemt heeerlijk!;p

De 5 dagen in de bush waren erg mooi en rustig. De natuur is zooo geweldig en rijden is ook erg leuk. Je moet de hele tijd bergen over rijden en er zijn overharde stukken. Je komt amper een auto tegen en de auto's die je tegen komt zijn van die jeeps die overal door/overheen kunnen!

Morgen gaan we naar onze volgende bestemming. Dat is waarschijnlijk Port Macquarie. Vanaf nu gaan we over snelwegen rijden, dus gaat het veel sneller. De auto leeft ook nog steeds en rijd erg goed!

Wat ik helemaal vergeet te vertellen is dat ik vandaag voor het eerst heb gesurfd! En dat is me toch moeilijk!:O (Gwen, heb jij dat gedaan?)
We hadden 2 uur surfles van een echte surfdude:) (helder blauwe ogen, lang blond haar!)
Eerst kregen we les op het strand en daarna gingen we de zee in. Hij hielp ons met een golf pakken en hij hield ons af en toe boven water. Maar als je een golf pakt en je wilt gaan staan, drukt er zo veel water op je dat het gewoon niet lukt. Lucien is het wel gelukt om te staan, een natuurtalentje! Maar dit was les 1 en er gaan nog vele lessen volgen! Als ik weer terugkom, ben ik professioneel surfer, believe me!;)

Het was leuk om jullie weer over mijn belevenissen te vertellen! Veel plezier vanavond met Sinterklaas en niet te veel snoepen he!;)

Adiosxxx


  • 05 December 2009 - 10:59

    Roos:

    klinkt echt heel leuk allemaal carlijn!
    vooral die surfdude is erg leuk haha.
    heel veel plezier nog!
    xxxxxxxxxx

  • 05 December 2009 - 12:37

    Gwenda:

    haha nee ik heb niet gesurfd moet ik bekennen! t schijnt idd erg moeilijk te zijn ;)
    trouwens, de sint schijnt ook in sydney aan te komen he! als je m nou echt heel erg mist moet je zorgen dat je vanaaf nog in sydney bent haha :P

    tot later weer mate!
    xxx

  • 06 December 2009 - 18:36

    Oom Reinder:

    Hey stuk!!

    Heb je mijn sms npog terug ontvangen?

    Ik lees dat je nu ook al een camping hebt gekocht.
    Is na acht maanden heel Australië van jou??

    Blijf schrijven, ik blijf reageren (tot je aangeeft....)

    Je aller...

  • 06 December 2009 - 19:20

    Opa En Oma:

    Hoi Carlijn.
    Wat fijn dat we goede berichten van je horen.
    Geniet er maar van meid.
    We hebben het gisteravond heel gezellig gehad met leuke gedichten Vandaag weer de hele dag regen We gaan deze week maar knijpertjes bakken Kom je even wat halen?.
    Veel liefs Opa en Oma

  • 07 December 2009 - 09:02

    Ilona:

    Heey Carlijn!!

    Wat leuk om je verhalen te lezen, zo aan de andere kant van de wereld. Slechter weer dan hier kan niet hoor, gisteren weer in de regen op het doel gestaan! Was helemaal doorweekt. Kan je beter doorweekt zijn van het surfen!! Dus ik zeg: blijf lekker daar!!!

    Groetjes Ilona

  • 07 December 2009 - 20:13

    Rinus:

    hallo carlijn. wat een leven heb jij daar zeg heerlijk weer. hier is het pet weer kunnen we niet een oefenwedstijdje organiseren bij jou in de beurt. met de dames gaat het nog steeds uitstekend. gisteren weer gewonnen al ging het niet al te gemakkelijk het was ook giganties shit weer. Ik wens je nog veel plezier en al vast een leuke kerst en een goede jaarwisseling GROETJES RINUS

  • 08 December 2009 - 19:36

    Thal:

    (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 20773

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: