Skydive! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu Skydive! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Carlijn Kolk - WaarBenJij.nu

Skydive!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

12 December 2009 | Australië, Byron Bay

Lieve allemaal,

Hier ben ik weeer! Sinds Newcastle zijn we naar Port Maquarie en Coffs Harbour geweest. In Port Maquarie hebben we 3 nachten op een camping gestaan. Daar hebben we 2 Australische jongens en 3 Australische meisjes leren kennen. Dezelfde avond zijn we met zn allen uitgeweest. We zijn daar naar de Billabong Zoo geweest en daar heb ik een koala geaaid!:D Ook zijn we naar een Koala Hospital geweest waar allemaal zieke koalas worden verzorgd door lieve ouwe omaatjes;p

Daarna zijn we doorgegaan naar Coffs Harbour. Tijdens onze lunchpauze ging ik de Skydive van Byron Bay bellen, want ik had gezien dat de dag erna de laatste dag mooi weer was. Dus ik belde om te skydiven, want ik wilde wel met mooi weer en toen kreeg ik te horen dat we de volgende ochtend om half10 konden springen, maar dan moesten we wel doorrijden naar Byron Bay. Zo gezegd zo gedaan, we kwamen om 20.00uur aan in Byron Bay en we hebben snel een camping gezocht. Tent in het donker opgezet, dat was ook weer erg leuk en toen maar vroeg naar bed!

Daarvoor zijn we wel even gestopt in Coffs Harbour want daar is een klein Nederlands dorp!:) Daar hebben we poffertjes gegeten(A) en pepernoten gekocht en allemaal andere Nederlandse dingen. Echt geniaal!
Ze hadden er zelfs Euroshopper (Albert Heijn(L));p

De volgende morgen gingen we naar het skydiven en ik was behoorlijk zenuwachtig kan ik je zeggen! Na 2,5 gewacht te hebben, kregen we te horen dat de sprong niet doorging omdat er te veel wind stond!:O
Dat was heel erg balen, maar we mochten de volgende ochtend om half7, de idioten! Dus de wekker om half6 gezet en om half7 waren wij weer bij het vliegveld.
En toen ging het gebeuren! We werden in een pak gehezen en we maakten kennis met onze instructeur en de cameraman (want er is een dvd van gemaakt:)). Toen was het toch echt tijd om het vliegtuig in te gaan, op naar 14.000 feet (4,5 kilometer)!!!!!
Voordat we zover waren, moesten we wel een halfuur in het vliegtuig zitten en het werd steeds enger!
Ik was uitgekozen om als tweede te gaan, heeel leuk.
Toen het zover was, kroop mn instructeur (en ik ook want ik zat aan hem vast) naar de rand en hij zette af en we vlogen door de lucht!
En het was zooooooooo gaaaf! Het is met geen woorden te beschrijven hoe gaaf het is om door de lucht te vallen. Je huid wordt naar achter getrokken en je mond heel droog en er staat een hoge druk op je oren, maar het is het allemaal waard!
Na 70sec ging de parachute uit en vlogen we nog 10minuten door de lucht. Mooi uitzicht, echt geweldig!
Het was zo bijzonder om van zo'n grote hoogte te 'vallen' eigenlijk. Ik zou het zo nog een keer doen!:)

Hier in Byron Bay zit een meisje van de TravelActive groep. Dat is erg gezellig en ze heeft mij vandaag geholpen met surfen. Het ging alweer een stuk beter! En ik vind het ook steeds leuker om te doen!:)

Morgen rijden we door naar Nimbin waar we overdag blijven en daarna gaan we door naar Brisbane. Dat zijn de plannen so far.

Adios!xxx

Ps. Ik heb nieuwe foto's op de site gezet

Pps. Ik probeer de dvd van het skydiven op internet te zetten, maar het lukt nog niet helemaal. Ik laat het weten wanneer het erop staat

  • 12 December 2009 - 10:43

    Irma (moeder Leon):

    Hoi Carlijn,

    Wat super spannend allemaal, we waren wel blij dat jullie na skidiven belden dat alles goed was (pfft)! Iinmiddels ook al gegoogled op Bayron Bay om een indruk te krijgen van jullie belevenissen.
    We hopen snel jullie dvd te zien. Heel veel plezier en genieten maar weer, maar volgens ons doen jullie dat ook wel.... Groeten en liefs ook aan Leon en Lucien van Ben en Irma

  • 12 December 2009 - 11:07

    Anneke:

    Heee super stoere dochter,

    Echt gaaf dat je hebt gesprongen. Zeker een fantastische ervaring. Was wel blij dat je weer veilig op de grond stond. En klein Holland in Down Under. Waren de pepernoten lekker en hoeveel kilo drop heb je ingeladen. Heel veel plezier verder en doe ook de groeten aan de boys. Dikke kus.

  • 12 December 2009 - 12:14

    Wilma & Theo:

    Ha Carlijn, dat ziet er serieus uit wat je allemaal doet in Aussie.

    Interessant overigens om te lezen wat je allemaal meemaakt, lijkt me een geweldige ervaring.

    Zo te horen hebben jullie het ook prima naar het zin met elkaar.

    Afgelopen week was het weer gezellig druk in de wijk. Sinterklaas op bezoek en heeft weer vele kinderen, maar ook grote kinderen, een leuke avond bezorgd. Je krijgt de groeten van hem!
    Nu zie je maar met wat pepernoten hebben jullie ook even kunnen sfeer proeven.

    Doe voorzichtig en groeten aan iedereen.

    Have fun!

  • 12 December 2009 - 16:16

    Opa En Oma:

    Hoi carlijn,
    Wat doe je machtig spannende dingen Carlijn.
    Maar je hebt gelijk ,je bent er maar een keer.of niet natuurlijk
    Wij hebben knijpertjes gebakken en kroketten gemaakt.Dus drukke week gehad
    Veel liefs van Opa en Oma

  • 12 December 2009 - 19:42

    Sytze:

    vette sjiiit.. jij loopt gewoon ergens in down under rond met 40 graden terwijl ik hier bij -10 kerstbomen loopt te verkopen bij de karwei.. verschil moet er zijn.. erg leuk om je fotos te zien, maar wie is die gast op je telefoon?(A)

    talk to ya later ;)

  • 12 December 2009 - 19:55

    Marlies:

    Heeee Carlijn,

    Wat beleef jij gave dingen daar zeg. Van camperen zonder stroom in de bush tot skydiven! Volgens mij is het alleen maar leuk daar. Ik ga zo even je foto's koekeloeren. Hier zijn we afgelopen weken weggespoeld. en nu gaat het vriezen en misschien sneeuwen.
    Verder in de running voor een laatste week school met een kerstviering. Ik speel een zwerver...Nog even een outfit bij elkaar sprokkelen en heb al zwart voor op m'n tanden.

    Ik verheug me enorm op de vakantie! Lekker even uitslapen (als Jonas dat dan ook doet ;-)) en genieten van het vrij zijn.

    blijf schrijven, ik blijf lezen (was even offline door een gecrashte compu, dat is nog veeeel erger dan een paar dagen geen internet in de bush ;-))

    bye byb, Marlies

  • 13 December 2009 - 02:04

    Trea:

    HALLO DAAR AUSTRALIE!

    Nou wat geweldig allemaal,
    stoer hoor even springen, zie uit naar het filmpje, maar ik geloof je zo ook hoor.

    Nou nu op naar de banketstaven of hebben ze die daar niet?

    Gr aan je vrienden,

    Trea of toch tante Trea

    PS NIET Slecht ik zit straks 6 dagen op Bonaire voor de KLM, en hoef daar niets te doen.............

  • 13 December 2009 - 15:21

    Hannah:

    Oh Carlijn!!! wat heerlijk die foto's!
    wat een heerlijke reis ook die je maakt, super vet van het skydiven ook!
    ook al lekker bruin geworden zie ik, kan ook niet anders ;)
    echt ik ben jaloers!
    ik zit nu hier in dit koude kikkerlandje, het vriest al(!!) tentamens te leren...
    maar echt carlijn, ontzettend veel plezier daar, maar dat gaat wel lukken!
    hele dikke kus uit nederlandxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 December 2009 - 16:57

    Erlinde:

    faaack, doe normaal griezel!!!!!

  • 13 December 2009 - 17:14

    Aafke:

    schat, wat een superleuke verhalen! en mooie foto's, wauw. ik besefte net pas echt dat ik naar australie ga haha. ik ben er nu wel veel mee bezig met werken en dingen regelen en weet ik veel wat maar dat ik ook echt naar een ander continent ga besef ik me nog niet zo heel erg hahaha. maar ik zag net je foto's en ik ginger bijna hyperventileren van het feit dat ik daar ook heen ga hahaha. ik blijf je volgen, xxxxxxxxxx

  • 14 December 2009 - 18:12

    Lara:

    Lieve Car,
    Wat doe je super geweldige dingen zeg! En skydiven, respeeeect! Ben blij dat je nog leeft. Vond het jammer dat we geen gezamelijke oud en nieuw hebben, maar je moet lekker doen wat je wil! Lieve car ik ga je bellen als ik in aussie ben, en hoop dat we elkaar nog even kunnen zien!! Have fun doe geen dingen die ik ook niet zou doen ;) Dikke kus vanuit hilly waar het vriest

  • 16 December 2009 - 18:31

    Gwenda:

    haha je bent nog niet eens zo lang weg en je gaat NU AL aan de nederlandse spullen!! je bent toch ook een echt hollander hoor mate ;) (maar: lekker he!)

    byron bay is leuk he! de wandeling naar de vuurtoren is erg mooi! heb je die gedaan? tis wel een aardig eindje, maar je kan (als je in het goede seizoen bent) vanaf de top soms walvissen en dolfijnen zien zwemmen!

    nou veel plezier maar weer verders!
    xxx

  • 19 December 2009 - 13:22

    Marlies:

    He Carlijn,

    Ik was weer m'n wekelijkse check op je blog aan het doen. Ben al weer benieuwd naar je belevenissen.
    Wij zijn hier aan het genieten van de winter. Sneeuw, kou en ik hoop ook ijs.
    De ijzers zijn al uit het vet gehaald. Tesse en Jonas zijn buiten aan het sleeen van de geluidswal, met hoge snelheid worden ze dan gelanceerd.

    M'n zwerversbestaan is gelukt hoor. Ik stond met m'n thermokleding en winkelwagen vol met drankflessen, doos met deken, en een weber BBQ met vuur in de sneeuw. Een groot succes, want ik had het warm en niemand herkende me. Ik had rotte tanden, het was echt ranzig.

    Nu heerlijk vakantie en er komt zelfs nog meer sneeuw.
    ah, daar gaat de bel en het is Leon die vraagt of we mee gaan sleeen op de geluidswal. Tesse gaat voor de tweede ronde.

    Met oud&Nieuw zal het wel stil zijn zonder jou. Tesse zit al aandachtig alle vuurwerkkrantjes door te spitten, want vuurwerk is het mooiste wat er is. Dat zal ze wel van jou hebben geerfd :-) als ze jarig zou zijn in december zou ze alleen maar vuurwerk voor haar verjaardag vragen.

    Mattijs en ik kijken uit naar 2 weekjes vrij...heerlijk lekker uitslapen. Jonas was vanmorgen pas om 7.45 uur wakker, dus het gaat steeds beter. Maar ja als er iedere ochtend een nieuw pak sneeuw ligt, dan weten ze niet hoe snel ze naar buiten moeten om iedereen en elkaar te bekogelen.
    Jammer dat jouw raam niet meer open staat hihi

    Een winterse groet van ons viertjes!

    Marlies


  • 23 December 2009 - 12:42

    Tamara:

    Carlijntje,

    Vet he die Skydive!! Heerlijk gevoel om gewoon even te kunnen ' vliegen'.. Super wat je verder allemaal al gedaan hebt. Geniet er ontzettend van, want dat doen wij hier ook!! Laat ze het thuis maar lekker koud hebben :)

    Laterssss

  • 25 December 2009 - 22:42

    Aaf:

    hallo stuur eens een leuk verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 20757

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: